در این مقاله قصدداریم با جریمه عدم ارسال لیست مالیات حقوق آشنا شویم.قانون کار در رابطه با جریمه عدم ارسال لیست مالیات حقوق چه مطالبی را بیان می کند آیا عدم ارسال لیست مالیات حقوق مشمول جریمه هست ؟جهت مشاهده پاسخ مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.
همانطور که میدانید وقتی ماه به پایان می رسد کارفرمایان حقوق و دستمزد پرسنل را محاسبه می کنند وبه پرسنل پرداخت می کنند در رابطه با حق بیمه ، نیز کارفرمایان موظفند حق بیمه هرماه را نهایتا تا پایان ماه بعد به سازمان ارسال و نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نمایند
برای لیست مالیات حقوق پرسنل نیز همانند ارسال لیست بیمه بایستی عمل شود یعنی اینکه ، کارفرمایان موظفند لیست مالیات حقوق هرماه را نهایتا تا پایان ماه بعد به سازمان ارسال و نسبت به پرداخت مالیات حقوق پرسنل اقدام نمایند
جریمه ایی معادل 2 درصد حقوق پرداختنی
بنابراین برای کارفرمایان مهم است که ارسال لیست مالیات حقوق پرسنل خود را در موعد مقرر یعنی اگر مالیات حقوق فروردین 1402 می خواهید ارسال کنید تا پایان 31 اردیبهشت ماه 1402 مهلت دارید تا لیست مالیات حقوق پرسنل به سازمان امور مالیاتی (tax.gov.ir) ارسال نمایید .